lördag 30 juni 2012

Om 5 dagar

Om 5 dagar är det dags.
Ska opereras i Malmö denna gången.
Skönt.
Det tar bara 5 min till sjukhuset hemifrån med bil, jag blir hämtad.
Det blir narkos denna gången oxå.
Av med gips.
Skära upp en bit.
Ut med skruven.
Justera benbitarna som förskjutits.
In med en bunke skruvar, nya oanvända hoppas jag, o inga trallskruvar från Bauhaus.
De ska skruvas i, inte bara hällas i hålet...........hmmm... hoppas jag iaf.
Sy ihop hålet.
På med gips.
Sova en stund till.
Vakna ur narkos.
Fika på macka och te + saft.
Kissa innan jag får åka hem, det är viktigt tydligen.
Åka hem, blir hämtad. Kör INTE själv, även om det är nära.
Varra durrig i huvudet hela kvällen. Mer än vanligt.
Sova.

Ja, det är så min torsdag kommer se ut.



Nu åka och köpa sushi.

Kram på er

2 kommentarer:

  1. Det där var ju ingen vidare bra torsdag! Hoppas att din Ortoped lyckas bättre den här gången... och att du är en sån där riktigt ifrågasättande patient som ska ha reda på ALLT som har skett och ska hända! Annars får man inte mycket information!

    Kram och Lycka Till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja han ska frågas ut ordentligt innan operationen.
      Efter är det inte lönt, jag är drogad då och kommer inte vara redig i huvudet. Det är jag ju inte annars heller, men värre då.
      KRAM

      Radera

TACK för din kommentar....