lördag 9 juni 2012

Det närmar sig slutet

Det närmar sig nu slutet för min fot att vara inpackad i gips. På måndag är det 6 v sedan operationen. Läkarbesök blir det då. Först ta bort gipset kl 1250 på ortopeden, transport i rullstol till röntgen kl 1320. Transport tillbaka till ortopeden för läkarbesök kl 1400.
Då kommer domen. Har det läkts som det ska, sitter skruven rätt ?
Om allt är bra ska intensiv sjukgymnastik påbörjas så jag kan lära mig gå på foten igen. Den har ju ändrat ställning/vinkel under operationen, så det kommer kännas konstigt.
Om det inte är så bra så blir det ev mer gips. Men det tror jag inte, el vill iaf inte tro.

Man måste vara positiv. Ska speciellt fråga hur mkt foten får användas. Tänkte hyra hem en roddmaskin och en spinningcykel och kanske nåt annat. Får nog ändå inte börja gå på gymet direkt. Så lika bra att ha lite träningsgrejer hemma.

Idag blir det besök hos goda vänner, grillning står på schemat. Hoppas bara att vädret håller i sig. Och att utlovad åska och regnskurar inte blir av.

Fram tills dess blir det bara att slappa.



"Si finis bonus est, totum bonum erit - Slutet gott, allting gott"

2 kommentarer:

  1. Ohh...hoppas då att allt har gått enligt planerna med din besvärliga fot! Äh.... det är klart det har gjort! Det måste det bara ha gjort... :D

    Önskar dig en riktigt go Midsommar Sicily!

    SvaraRadera
  2. Tack fina goa du. Men tyvärr blev det inte så bra.

    En riktigt glad midsommar tillönskar jag dig och de dina också.

    KRAM

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....