torsdag 21 juni 2012

Besviken

Jag var på läkarbesöket den 11 juni och var helt inställd på att ta bort gipset.

Men tyvärr blev det inte så. När jag kom tillbaka från röntgen så sade dr att han tittat på bilderna och att det tyvärr inte var läkt ännu. Det skulle bli gips ett tag till. Ett tag till...........allt är relativt visade det sig. För mig är ett tag till ca 2 v, när man redan haft gips 6 veckor, men för dr var det 5 veckor. ?!!??
Som kommer bli nästan 6 veckor visar det sig. Detta pga att det inte fanns tider den 23 juli = 11 veckor efter operationen. Så det blir inte förrän den 27 juli. Då ska gipset av, foten ska röntgas igen och sen ska dr ge sitt utlåtande.

Då måste det vara läkt, nåt annat kan inte vara möjligt.
Sjukskrivningen fortsätter alltså, nu t.o.m 27 juli. Men ska försöka övertala dr att få jobba iaf ½-tid. Men absolut inget jobb till den 1 juli. Aja baja och ett strängt NEJ sa dr. Och det är bara så jävla tråkigt (ursäkta språket) med sjukskrivning och DYRT... fasen vad det kostar att vara hemma. Kostar och kostar, missförstå mig rätt. Det är nästan helt gratis att bara sitta hemma och läsa, sticka, se film osv osv. Men man får så lite ersättning från försäkringskassan.

Älskade M åker på onsdag och ska vara borta 2,5 vecka. Han ska segla i Stockholms skärgård med sina 3 söner och med sin pappa. 3 generationer grabbar på båten.  Efter en vecka hoppar sönerna av, ersätts då av yngste sonens "svärfar".

Har mina projekt här hemma. Nya bilder kommer snart på vad jag gör om dagarna.

Vill önska er alla en riktigt trevlig och glad midsommar.

Njut av sill, nubbe och jorgubbe, eller vad ni nu har på ert midsommarbord.





1 kommentar:

  1. Det blev nästan 6½ vecka till från 11 juni, när jag nu räknat efter. Måste ringa ortopeden på måndag. Kan inte ha gipset nästan 2 v extra för att de inte har tider.

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....