onsdag 27 juni 2012

Bryta ihop och komma igen

Dr ringde mig idag sent på em. Hade ju bett om en teltid, skulle försöka få honom att godkänna att jag skulle få börja jobba.

Det blev ingenting med det. Han sa han inte var så nöjd med min fot. Han hade granskat rtg-bilderna och sett att benbitarna hade förskjutit sig lite. Detta ger enorma påfrestningar på hälsenan, vilket i längden ger en mkt försvagad "trycka-ifrån-rörelse" med foten.
Så ny operation i nästa vecka.
Kan du tänka dig det frågade han. Vad svarar man ?

Jag vill bli bra, gör vad du vill.  ...... det var vad jag ville skrika rakt ut.

Ja, sa jag istället. Om du anser att det behövs så litar jag ju på dig.
Han är ju trots allt en av Södra Sverigens skickligaste fotkirurger. (Detta har jag hört flera ggr från olika personer i jag träffat på, på sjukhuset, från den dagen jag opererades till mitt senaste gipsbyte)

Så, så får det bli.



Han skulle tala med sin koordinator som planerar operationerna. Kolla när det fanns tid, han ville göra det så fort som möjligt. Det innebär ytterligare minst 6 veckor i gips, från operationen räknat. Förmodligen kanske 8-10 v.

Älskade M åkte vid lunch idag. Han ska vara borta i 2,5 vecka. Han ska ju och segla.
I detta skicket jag är nu med foten är det inga problem. Men nyopererad.....jaja det löser sig.
Bara att bryta ihop och komma igen.

Nu ska jag tröstäta glass......





2 kommentarer:

  1. Helt otroligt men som du skriver, bryt ihop och kom igen!!
    Skickar en kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack
      Vill ju att det ska bli bra, så det är bara att bita ihop.
      KRAM

      Radera

TACK för din kommentar....