fredag 4 mars 2011

Brum brum... tut-tut

Japp, nu får jag köra bil. Jösses vad skönt. Slippa vara isolerad.


Jobbar för fullt igen. Men oj vad trött jag är i foten/benet när kvällen kommer. Helt normalt förmodligen.

Vann inga stora pengar förra helgen. 5 rätt på V75, MEN.... jag satte trion, den gav 217 ggr insatsen. Tyvärr hade jag bara 5 kr i insats. Många bäckar små heter det ju. Man ska vara tacksam för alla vinster sa älskade M som vann 16 kr på sin V75. :-)

Talar med försäkringskassan varje vecka, ännu inga beslut. Det är underbart vilken fart de har där när de jobbar. Man hinner inte med i svängarna riktigt.

Vi har nu beställt våra mysiga öronlappsfåtöljer som jag hade bild på i tidigare inlägg. Tyget är ju dock ett annat än på den bilden. De ska komma i v 15, eller möjligtvis på måndagen i v 16.... härligt.

Nu letar jag efter ett arbetsbord att ha mina symaskiner på i arbetsrummet. Vill ha ett som är ca 180-200 cm långt, helst inte mer än 70 brett. Några lådhurtsar skulle också vara ett önskemål. Frågan är bara var jag hittar det. IKEA har, men de är ganska trista, men i värsta fall får de duga.

Nu läsare/besökare ska nu få hjälpa mig. Jag är på jakt efter linneduk/ar. Den gamla stilen i vitt fint linne som blir blankt och snyggt när man stenmanglar dem.


Mönstret är oviktigt, det viktiga kommer nu: MINST 280 cm lång och minst 135 cm bred. Var får man tag i en sådan eller två?
Har just DU kanske en sån hemma och som bara ligger som en hyllvärmare och tar plats i ditt skåp? Hör då av dig till mig och ge mig ett pris på vad du vill ha för den/dem. Skriv i kommentarsfältet eller maila mig, min mailadress hittar du uppe i högra hörnet i kanten.
Har letat på Tradera men det är inte ofta de dyker upp.

Det var allt för nu, sköt om er och njut av helgen.



"En kritiker är en man som hittar vägen men inte kan köra bil själv"

4 kommentarer:

  1. Jag har köpt riktigt fina dukar på Tradera, du får dom för en spotstyver där... har köpt 2 st som är 240 långa för 300kr st

    Kram!
    Lisbet

    SvaraRadera
  2. Du ser lite ansträngd och flåsig ut tycker jag. Hur mår du egentligen och..... ska du verkligen köra bil i det tillståndet ;-D

    SvaraRadera
  3. Lisbet: Ja jag har också köpt flera stycken där som är upp till 250 cm långa. Men det är just längden över 280 cm som är svår. Men trägen vinner sägs det.

    Gökboet: ja jag känner mig lite konstig:-) känner inte igen mig själv riktigt.... men mne det funkar.

    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Tänkte också skriva Tradera...

    Morgonkram på dig!

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....