fredag 8 oktober 2010

Räkna får ?



Kan det vara ett sätt att somna ?
Då sitter man här igen mitt i natten och KAN BARA INTE SOVA.
Nu skulle jag kunna skriva ner en massa svordomar......så less är jag på denna dumma förbannade smärta. Har haft ont sen i måndags, hela tiden, sen de satte in hormonspiralen. Det har dessutom varit ett konstant blodflöde.

Tänkte inte gnälla mer i min blogg, men nu går det f*n inte längre. Måste få ur mig skiten.

Ibland tänker jag: Jag skulle inte opererat bort tumöreländena och äggstocken, då hade det inte varit så här. Men hur hade det varit istället ? Bara en dum tanke, jag vet, men eländet började ju 4 dagar efter operationen.

Endera dagen kommer jag att bryta ihop. Försöker dock hålla ett gott humör, men ibland brister det.

Mitt liv har blivit ett levande helvete...ser dumt ut på svenska... My life has become a living hell.... låter lite bättre faktiskt, så kunde tagit det direkt ju...

Jag vet inte hur många karensdagar detta har kostat mig ? Hur många grejer/aktiviteter jag/vi fått ställa in pga smärta? Eller tillställningar eller dyl som förstörts för mig pga av smärtan ?

Knaprar ipren som om jag hade betalt för det. Då jag tar de starkare tabletterna, kan/får jag inte köra bil eller jobba. Och iprenen får jag ibland ont i magen av.



Ska upp 0630, blir nog bra... kommer vara som en zoombie hela dagen, för att inte tala om hur dassig fredagskvällen blir.

Skitliv, jag skulle kunna offra nästan hur mkt som helst för att få tillbaka mitt gamla liv. Dvs innan jag blev "sjuk"/opererad. Fast egentligen e det ju smärtan jag vill bli av med. Mitt liv i övrigt är ju hur bra som helst. Ibland slår den (smärtan)till med en sån kraft att jag kallsvettas, helt oförberett... Hade jag vetat när den kom kunde jag tuggat i mig Ipren i förebyggande syfte, det hjälper hyfsat. Men smärtan kommer, sen tar det en stund innan man får i sig tabletterna och sen innan det hjälper....

Nu e de fan färdiggnällt, så det så, får gå o lipa i kudden en stund, sen somnar man väl av utmattning framåt 4-tiden.


Hoppas ni alla andra har det bra.

Imorgon e en ny dag, då e allt mycket bättre. Det gäller att se livet från den ljusa sidan vetja.



KRAM Cecilia



"Helvetet är det ställe där engelsmännen lagar maten, italienarna dirigerar trafiken och tyskarna står för underhållningsprogrammen."

8 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    www.storytel.se
    (På natten när du inte kan sova... Prova om du inte redan gjort det :)
    Hoppas dagen blir bra trots allt!
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. En jättekram till dig från mig!!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Varför opererar dom inte bort allt på dig? Visst, du hamnar i klimakteriet men det är ju inte en bråkdel av besvären du har nu och kommer slippa alla blödningar? Tycker dom borde fundera på det iallafall, du har ju för fasen nästan inget liv av detta? Skickar många kramar till dig, Lisbet

    SvaraRadera
  4. Sicily sa...
    Cefen: go middag, nej det har jag inte testat. Får jag prova nästa gång. Dagen är ok, jag är lite trött men annars så. Det finns ju Ipren.

    Elisabeth: Tack kära fina du..... här kommer en i retur.

    Lisbet: Tro mig jag har provat att få dem att göra detta. Men de säger att de inte vill operera bort en "frisk" livmoder. Nä, vad bra säger jag, men denna är ju uppenbart inte frisk. Bort med skiten bara. Klimakteriet kan ju inte vara värre än detta iaf.
    Nej mkt i mitt liv fungerar så där bra just nu, ALLTID rädd att få ett anfall av smärta och blödmimgar då det passar minst. Har tex inte burit vita kläder alls i sommar. :)
    Men ska väl bli ordning på detta också till slut. Hoppas bara att inte vår Thailandsresa blir förstörd också för då..... då blir jag .. ARG... :)

    KRAM Cecilia

    SvaraRadera
  5. Byt läkare och säg till att allt ska bort med det bums. Hade du varit en häst hade det varit avklarat i ett nafs. :-)
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Anya: Kanske ska ta en tur till djursjukhuset och gnägga lite.....:)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Håller med: Va faen, byt läkare. Säg till på skarpen. Skrik ihjäl dig. Något måste hända nu!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tant: Grejen är just det, man byter läkare varje gång man är där. Så ingen vill liksom ta ansvaret. Har sagt till dem alla att ni måste göra ngt så detta går över. Men man blir skickad på undersökningar hit och dit. Ibland försvinner svaren helt, ibland kommer de fram och ibland får t.om jag reda på dem. Jag blir helt trött då jag är där, man blir gråtfärdig då det inte händer ngt. Ska dit på onsdag igen så får vi väl se vad de ser då..... Nu gör de ändå inget innan Thailand..... För kort inpå
    KRAM

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....