torsdag 9 september 2010

Brist

Jag har varit på en hel del provtagningar på sista tiden.
Varit TRÖTT, sjukt trött, värk i kroppen, yr, tappat mkt hår, frusen, lite deppig, inte bästa tålamodet, torr i huden så det sagt slurp när jag smort in mig.... osv.

Igår ringde dr och sade att han nu hittat orsaken till det hela.

Järnbrist, tydligen extremt lågt värde (kan vara orsakat av blödningarna). Hade även B12-brist. Ibland kan tydligen kroppen inte ta upp tillräcklig mängd själv.
Så nu käkas det medicin för det. Ska väl bli bättre igen hoppas jag.

Tänk om man fick vara frisk, vilken dröm det vore.

Nu väntar jag på svaren från undersökningen i måndags, vilka åtgärder som skall sättas in, sen j-lars ska jag må bra... så det så..........Hoppas jag. Är ngt trött på detta nu.


Torsdagskram till alla. // Cecilia



"När du har brister, var inte rädd att överge dem."

2 kommentarer:

  1. Tänk om det är så enkelt att du kan få lite järntabletter och sen må mycket bättre, håller tummarna!!

    Kram Lisbet

    SvaraRadera
  2. Jo jag fick järntabletter och B12-tabletter. Ska ta nya prover i mitten av oktober. Förhoppningsvis är värdena mkt bättre då. Och jag mår mkt bättre också förhoppningsvis.

    // Kram Cecilia

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....