lördag 4 maj 2013

Nu är det nära

Om 2 dagar ska mitt förbenade gips vara borta.
Kan inte fatta att det redan gått 6 v. För just 6 veckor sedan kändes som en hel evighet att ha framför sig. Känns nog ganska bra i foten tycker jag. Blir väldigt trött i benet om jag går mycket. Men jag ska ju kunna gå nu, hjälpligt iaf. Hemma går jag en hel del utan kryckorna, ute har jag dem hela tiden.

Häromkvällen (valborg) var  vi ute och käkade, bokat bord för 5, men vi var 4. På så sätt fick jag en stol till foten *fiffig*. Kan fortfarande inte sitta med foten hängade mer än max 1 timme ca sen svullnar den rejält och gipset som på morgarna känns hyfsat rymligt blir som ett skruvstäd. Vi gick hem därifrån, en promenad som normalt, med friska ben tar max 8 min, tog nu 25 min. Hängde så mycket på kryckorna att jag hade blåmärken på underarmarna dagen efter, fattar inte hur det gick till, men det var så iaf.

Idag tar vi igen oss, ja vi tvättar lite, men i övrigt gör vi inte ett smack.
Var iväg igårkväll hos älskade M:s yngste son med sambo, fick en fantastisk middag. Men så är han också kock. Mycket duktig sådan.

På onsdag fyller älskade M år, då ska jag väl försöka överraska honom lite, vet inte hur ännu, men det får lösa sig på nåt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....