fredag 20 juli 2012

Stygnen borta

Igår togs stygnen. Skönt, en bit på väg iaf.
Dr tyckte det såg fint ut. Han tyckte dock att jag var för öm på hälen för att få börja jobba.
SÅ.... hemma i 2 veckor till, sen ska jag ha semester.....ja just det semester, känns lite löjligt när jag redan varit hemma nästan 12 veckor.

Lite bilder kommer nedan på foten. Lite läbbiga, men så ser det ut.

Så läbbig är jag.

Hälen är torr och hård och sprucken som jag vet inte vad, blir nåra rejäla fotbad sen. Gipset fungerar som växthus tror jag, håret på benet växer värre än eneriskog. Blodet har torkat in och gör att foten ser skitig och äcklig ut.


Bild 1-2 är tagen på natten då vi fick åka in på akuten och det blödde genom gipset.




Bild 3 är från dagen efter op då vi var inne på ortopeden för att min egen dr skulle få titta på eländet.

Bild 4-5 är tagna igår då stygnen skulle tas. Stygnen syns på ett av dem och på det andra är de tagna. Ser bra ut, såret alltså, resten är vidrigt.



Ser så vidrigt ut tycker jag som brukar ha lite mjukare finare hälar. Har lagt ett par hundralappar redan på feta krämer som foten ska smörjas med sen. Desperat kan jag säga att jag är.

Om jag har tur blir det bara 4 v till i gips.

Och jag förlitar mig på turen. Sitter väldigt mkt still och vilar foten också.


Operationen som gjordes är en sk. Keck & kelly.
Haglunds defekt kallas det som var fel i min fot.


Ha en fin helg alla. Själv sippar jag just nu på en Strawberry Daikuiri.







2 kommentarer:

  1. Jag är miljöskadad och har inte ett dugg ont utav att se 'läbbiga' bilder... men jag är samtidigt VÄLDIGT tacksam över att det inte är min fot dom har joxat runt i!
    Men upp med hakan, det här måste väl ändå bara kunna bli bättre?!
    Hoppas det ser riktigt bra ut den här gången, annars klättrar du väl på väggarna snart din stackare....

    Varm Kram!

    SvaraRadera
  2. Usch din stackare, ingen vacker syn men du ska se att det blir bra snart, det kan inte hålla på i evigheter även om man ibland tror det är så.
    KRAM!

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....