måndag 14 maj 2012

STYGN

Idag har det gått 14 dagar sedan jag sov en heldag. Dvs opererades. Det var idag dags att ta stygnen.
Jaha suckade sköterskan lite glatt, Det är dr Åström som opererat, ser jag, stygnen sitter jättehårt hopdragna. (hörde det redan när jag bytte gips, att de kunde se vem som sytt) Bra för er patienter sa hon, för ni får snyggare ärr, men ett litet he**ete för oss sköterskor att ta stygnen. De sitter så hårt.
Jo tack, det kändes får jag säga, kallsvettig blev jag. Men allt går ju och efter en stund var alla stygnen borta.
Tvätta av foten lite, klämma o känna, och omgipsning.
Så nu e jag så här snygg, matchar nagellacket:


Nu ska det gipset sitta i 4 v, men troligast är att jag får byta det efter 2 v för benet och foten smalnar av snabbt då musklerna inte används. Samtidigt som den är väldigt svullen, hur det nu går ihop.

Älskade M ställde upp igen och skjutsar mig hit o dit.
Hade tänkt/inbillat mig i mitt stilla sinne att jag kanske snart får jobba igen. Men det blev tvärnobben på det. Minst 4 veckor till hemma.
Foten SKA vila, vara i högläge, inte gå på den så mkt. Ok, bara att lyda order. Vill ju verkligen att det läker som det ska så jag slipper fler operationer.

Kommer i morgon (tror jag) att lägga ut bild på vad jag sysselsatt mig med de senaste 2 veckorna.

Ha en finfin dag, njut av våren.




2 kommentarer:

  1. Det var som jag gissade.... dom har karvat i dig igen din stackare! Men jag får då säga att det hela ser ju himla proffsigt ut med det matchande nagerlacket ;)
    Kan du nu fortsätta att vara en lydig patient och hålla dig stilla ett tag till tror du? BRA, då slutar allt väl till slut!
    Väntar med spänning på att få se hur du fått tiden att gå i stillhet...

    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp de har karvat och sågat lite i mig. Men det ska väl bli bra så småningom, annars känns det bortkastat.
      Är så lydig, sitter och ligger mest... men är j***ligt uttråkad.

      VARM KRAM

      Radera

TACK för din kommentar....