torsdag 17 november 2011

God gärning


Idag har jag gjort en god gärning.
Jag har varit och lämnat blod. De blev så glada när jag kom för de behövde blod. Snabbt gick det också. 4 min 45 sek tog det att fylla påsen idag.
Så alla ni som säger att ni inte har tid att bli blodgovare..... nonsens säger jag. Sammanlagt var jag där i 20 min. + att jag fick en ny "fin" t-shirt. Blir bra att ha att träna i.

När jag kom hem började jag möblera om i arbetsrummet, puuuh....vilket slit.
Nu står det i en röra där inne...för jag har fått nackspärr. Och naturligtvis är älskade M inte hemma. Stoppar i mig starka painkillers, gör dock ingen större nytta. Får nog bli kiropraktorn i morrn. Hoppas jag kan jobba på kvällen.

Det värsta är ändå röran i rummet...... skulle ju överraska käraste sambon.... och nog blir han överraskad alltid när han kommer hem. Han kommer möta mitt sybord som står halvvägs ut i hallen.

Nåja..... det löser sig väl till slut. Huvudsaken var iaf att jag fick lämnat blod idag.


Nu blir det lite film, sen sova.


"En god gärning förblir sällan ostraffad"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....