torsdag 7 juli 2011

Sjukjournal

Hemma igen efter semesterresan till Italien och alla härliga vingårdar. Semestern som blev kaos, sjukdom, feber, snuva och till slut alldeles underbar.

Blev ju sjuk (igen) veckan innan vi skulle åka. Tröttnade på detta och tog kontakt med min dr. (Svante). Han gav mig dubbel dos antibiotika. Knaprade i mig dessa i ett par dagar. Kvällen innan vi skulle åka tyckte jag att mina ben såg lite konstiga ut, men orkade inte bry mig riktigt. Hade fortfarande feber.

På morgonen när vi skulle åka vaknade jag och vilken chock jag fick när jag tittade mig i spegeln!! Jag hade utslag över HELA kroppen. Och jag menar verkligen HELA kroppen. Jaja, inte så mkt i ansiktet...
(Så här såg det ut, men över hela mig)

Ringde sjukvårdsupplysningen och blev tillsagd (skarpt och strängt) att genast sluta med antibiotikan. (En sort jag ätit 3 ggr innan och då har inget hänt, mer än att jag blivit frisk). Den sort jag åt kunde nämligen ge nässelutslag och nässelfeber. Ja... why not ... kände jag.... Varför skulle jag inte ha otur nu? Kvinnan på upplysningen bad mig uppsöka läkare genast. Det går knappast sa jag, ska åka på semester om 1 timme.

Så hur gör man då ? Stannar man hemma och går och sätter sig en hel lördag på akuten ? Inte denna tjejen iaf, jag satte mig i bilen och iväg på semester for vi.
Men vad sjuk jag var. Jag hostade, snörvlade, snöt mig, nös, sov, hostade lite till. Utslagen var kvar ca 1 vecka.
Jag blir så himla trött på detta. Och hur trötta måste inte ni va på att läsa om alla mina sjukdomar, sprickor i ben och annan skit?
Min blogg börjar likna en sjukjournal.

Så nu blir det iaf inte mer sjukdomstjat här. Nu ska jag bli frisk. El iaf ha en frisk blogg.

Tillbaka och jobbar iaf, sedan i tisdags, men nu tar jag 4 dagars ledigt. Gött !! Börjar jobba igen på tisdag-em.

Ikväll har vi varit nere på Operagrillen med vänner och suttit ute på piazzan. Käkat lite, druckit vin och lyssnat på de tenorer från operan som varje torsdag denna sommaren uppträder där. Härlig kväll var det i kväll.



(Ikväll var det mannen till vä och mannen till hö som sjöng)

Ha det gott.....


"Det är bättre att vara rik och frisk, än sjuk och fattig"

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem "tuffing"!

    Jisses vilken pärs det måste ha varit att åka iväg såpass långt bort och vara sjuk! Men jag förstår ditt beslut, jag hade nog också gett mig iväg ändå... (har varit i en liknande situation, men vi skulle bara på semester till Danmark)

    Hoppas då innerligt att du är och kan hålla dig frisk ett långt tag framöver nu! För din hälsas skull alltså, för din blogg överger jag inte så länge jag FÅR vara kvar, även om den skulle bli en tjock lunta sjukjournal!
    TA HAND OM DIG!

    Varm kram.

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni testade så många viner det bara gick! Vill ha bildbevis tack. :-)

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....