lördag 28 maj 2011

Tog ett beslut

Först och främst:
Tack till alla er som kommenterade mitt förra inlägg. Har läst och lagt ett svar i slutet av kommentarerna.
Jag var varken stor, vacker eller stark de första dagarna efter att Lucas fått somna in. Det sägs att tårar ska ge vackra ögon. Det vetefan kan jag säga, tyckte de mest var röda och svullna.
Dagarna som gått har varit jobbiga. Det är så tomt så tomt efter min älskade Lucas.
Det går bättre och bättre för varje dag så klart. Men emellanåt så faller en tår.

Idag blev jag riktigt sur och arg.
Vi har en kyrka som granne, nåt frireligöst av nåt slag.
De utnyttjar parkeringen på baksidan av vårt hus på helgerna. (Ett företag som har lokaler i bottenvåningen av vårt hus hyr den i veckorna)

Nåväl, det kom en dam och parkerade sin bil vid 0945. Mitt i solen parkerade hon den och i bilen lämnade käringen damen 2 hundar.
När det gått 30 minuter ringde jag in till kyrkan, inget svar.
Hittade på pastorns telnr, på kyrkans hemsida, och ringde upp honom. Bad honom att säga till käringen damen med hundarna att hon omgående skulle ta ut hundarna. Varför det?? sa han. För att hennes bil stått mitt i solen i 45 min med 2 hundar i. Och fönsterna är öppna 2 cm på var sida. Är det inte bra då?? säger nötet han. Jag förklarade och då sa han att han genast skulle säga till henne. Han visste vem det var.
Nåväl väntade 15 min till, hade koll på vovvarna hela tiden.
Tog ett beslut och ringde till polisen.

De blev hyfsat upprörda, ska jag säga, och skulle skicka ut en bil. Under tiden jag pratade med polisen i tel kom käringen damen ut och öppnade luckan i bilen och pratade med vovvarna i 1 min. Sen stängde hon och gick igen. Jag hann inte ens reagera och springa ut på balkongen.

Jag sa till polisen att jag ska snart åka hemifrån och jag kan inte veta att vovvarna sitter där och förgås av värmeslag.

Ibland kan jag bara inte låta bli att lägga mig i.......

Jag har precis förlorat min älskade Lucas.
Och så finns det folk som beter sig så med sina vovvar.... de skulle f*#n inte ha hund.....

Nåja jag hoppas att polisen tog tag i saken, de ringde iaf upp och fick en exakt vägbeskrivning.

Käringen Damen har haft vovvarna med sig hela vintern/våren de lördagar hon varit i kyrkan. De skäller och ylar, men det har iaf inte varit soligt och varmt som idag. Jag ska ringa ALLA lördagar framöver och anmäla henne till polisen om hon fortsätter..... så det så !!


Så här varmt blir det i bilen

Kl; 08:30 Yttertemp.+ 14 Skugga Temp. i bilen +19
Kl; 09:30 Yttertemp.+18 Skugga Temp. i bilen +38

Kl; 10:30 Yttertemp.+20 Blandat Temp. i bilen +47

Kl; 11:00 Yttertemp.+20 Sol Temp. i bilen +58
Kl; 12:00 Yttertemp.+23 Sol Temp. i bilen +62
Kl; 13:30 Yttertemp.+22 Sol Temp. i bilen +85

När temperaturen i bilen är +85 grader blir hunden överhettad och det går fort.
I värsta fall kan hunden avlida inom 10 – 15 minuter.


Var rädd om era vovvar/katter och för den delen barn, som vissa föräldrar också lämnar i bilen.


Önskar jag hade min vovve att pyssla om nu.... han hade fått så mkt kärlek att han bett mig sluta tror jag.

Älskade Lucas när han vilar middag på dagis.



"Det är både ljust och varmt, sa käringen, när det brann i håret"

2 kommentarer:

  1. Sånt gör mig också förbannad!!!
    Jag ringer också polisen om idioter lämnar vovvar i bilar.

    Annars vill jag bara krama om dig.
    Inte säga att jag förstår, för det gör jag inte.
    Men jag har också mist fyrfota vänner och det gör så ont och saknaden blir stor.
    Våra djur är ju en del av familjen.
    Klart vi behöver sörja och gråta.
    Om och om igen.

    SvaraRadera
  2. Här igen för att meddela att jag behöver din adress så kommer ansiktsmask på posten!

    endagitagetmedme@hotmail.com

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....