torsdag 19 maj 2011

Älskade älskade Lucas


I natt fick min älskade älskade Lucas somna in.


"Bara en hund", finns det människor som säger.
Att säga "bara" om en varelse som kommit mig så nära,
om en svans som slår i golvet av glädje över att
höra min röst, om en nos, som förtroligt sticks
i min hand, om två ögon som rymmer världar av tillit
och tillgivenhet.
De människorna förstår inte.....
Min Lucas var iaf inte "bara en hund"



En kall nos.
Ett par fuktiga ögon.
En varm blick.
En tass som lyfts och ett
huvud som läggs på sned.
Öron som försöker uppfatta
och förstå....Din hund.


Tur jag är ledig från jobb idag, tårarna rinner oavbrutet. Ibland i strida strömmar, ibland hulkande gråt, och ibland bara rinner de, en tår då och en då.
Fy så tomt det är här.
Tur att älskade M är hemma iaf. Han har jobbat hemifrån idag.





"När man köper hund, köper man även sorg. De blir ju inte så gamla"

9 kommentarer:

  1. Vår älskade Maxwell somnade in för någon vecka sedan, många säger att det "bara" var en katt... så är det inte och förstår hur du känner dig...

    Många Kramar från Lisbet

    SvaraRadera
  2. Det är klart man sörjer en famijemedlem.
    Konstigt vore ju annat.
    Men som du säger; den som inte haft djur fattar inte.

    Det blir ju som ett hål i ens hjärta.


    Varm varm kram till dig.

    SvaraRadera
  3. Kära Sicily!

    Jag är verkligen så... så väldigt ledsen för din/er skull! Jag har själv som vuxen alltid varit hundägare och känner din sorg, smärta och saknad efter Lucas ♥
    Det tar lång tid att kunna tänka på all den underbara tid man haft tillsammans med sin 4-benta bästa vän utan att gråta. Det får ta den tid det tar....

    Mina tankar är hos dig... Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag är verkligen ledsen med och för er skull.
    Vet hur jobbigt det är att förlora en fyrbent familjemedlem. Men kom ihåg detta,ur sorg och saknad efter ett älskat djur växer det så småningom fram glada och lyckliga minnen.

    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  5. Hej Cecilia!
    Jag lider med dig. Skickar en vacker film om "regnbågsbron" där alla djur väntar på sina livskamrater. Kram / Lena

    http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

    SvaraRadera
  6. Underbara Cecilia.
    Tänker på dig varje dag och vet vad du går igenom.
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Tack alla för er omtanke, har inte orkat svara er innan.

    Lisbet: Har jag missat helt om er kisse, har varit bloggskolkare ett tag. Beklagar förlusten.
    KRAM

    Fighter: Tack snälla fina du. KRAM

    Gökboet: Dubbelt tack till dig. Pussa och krama pälsklingen från mig. KRAM

    Millan: Tack snälla du. Vi måste ses snart !! KRAM

    Eningsnäs: Tack finaste Lena. Vilken fin film. Ses vi i sommar ? KRAM

    Tant: Tack för omtanken, du e underbar. Hoppas vi kan ses snart igen.
    KRAM

    SvaraRadera
  8. Do not stand at my grave and weep
    I am not there. I do not sleep.
    I am a thousand winds that blow.
    I am the diamond glints on snow.
    I am the sunlight on ripened grain.
    I am the gentle autumn rain.
    When you awaken in the morning's hush
    I am the swift uplifting rush.
    Of quiet birds in circled flight.
    I am the soft stars that shine at night.
    Do not stand at my grave and cry;
    I am not there. I did not die.

    Mary Elisabeth Frye

    SvaraRadera

TACK för din kommentar....