söndag 9 september 2012

Avgipsad

Äntligen. ÄNTLIGEN. Ääääntligen....gipseländet är borta.

Efter 129 dagar = 18,5 vecka = drygt 4 månader, så är nu gipset borta.
Det togs bort i onsdags. Inte helt läkt, men en bit på väg.

Fy tusan vad skönt, men också riktigt riktigt läbbigt.
Första steget jag tog på foten så vek sig benet, som tur var så hade jag ju kryckorna fortfarande.
De ska jag dras med ytterligare 4 veckor, minst.

Nu efter några dagar så har jag riktigt jävla förbaskat ont i foten, den är tjock som en handboll (känns så iaf)
över ankeln.
Nästan dubbelt så stor som på det friska benet, ibland ännu större. Undrar om det är normalt...*hmmm*.

Har haft kramp i vaden flera ggr per dag sen gipset togs av. Får absolut inte göra som man brukar....dvs dra i foten, nej nej..... då riskerar vi hälsenan.
Snacka om att man har nojor och är skiträdd om lilla foten.
Ställer mig bara rakt upp och uthärdar smärtan, tjoar lite och hoppas krampen ska släppa snarast.

Ska ringa dr i morgon o be honom titta på foten/benet. Han sa att jag skulle ringa direkt om ngt kändes konstigt. Konstigt vet jag ju inte för har aldrig gjort nåt sånt här tidigare, men bäst att låta ett proffs uttala sig.

Vi hade tänkt ta en sista-minuten-resa om det var ok med dr, men han tyckte inte att det var en så där riktigt lysande ide´. Så det blir inget av med det.........

Kan ännu inte trampa ner på foten utan att ha skor på mig, så det är gympadojor som gäller - till all klädsel. Skitsnyggt, eller njae. Men vad gör man?

Har börjat jobba igen. Varit hemma i 4 månader så det var kul. Jobbar dock bara halvtid. 50% sjuk fortfarande. Men dr tyckte det vore bra att jobba hela dagar och vila foten de andra dagarna.


"Det är bättre att foten snubblar, än tungan"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK för din kommentar....